Vi är vakna! ...knappt.

Jag har börjat inse hur bortskämd jag blivit av Nellie. Från ett tag tillbaka har hon sovit hela nätterna, hon har somnat runt 22-23 tiden efter maten och sovit fram till ungefär 06-06, då hon velat ha mer mat. Efter maten då har hon somnat om och vi har inte behövt gå upp ur sängen förrän 09-10.
Men det är andra tider nu.

Det senaste har hon börjat vakna en gång på natten, inte hela världen. Och hon har vaknat runt 07-08 tiden och velat gå upp.
De två senaste nätterna har hon vaknat två gånger om natten, och ändå inte ätit fullt...av de 180 ml hon får har hon de gånger bara ätit 80 ml. Hmm...

Idag var vi uppe med tuppen, nu har vi fått gjort de flesta morgonrutinerna. Bytt blöja, tvättat henne, nya rena kläder, mat och gosat lite. Jag har satt på en tvätt och nu är det smörjningsdelen kvar. Nellie är inget fan av att ta på sig kläder, men att bli insmörjd brukar vara ännu värre. Men i vissa fall går det bra, när hon är riktigt trött brukar hon somna när jag smörjer kinder och panna.

Nu ska vi sätta fart och se vad denna dagen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0