Tillbaka hemma i värmen

Fy vilket väder det har varit. Inte roligt alls...var helt onödigt att jag sminkade mig innan jag gick hemifrån eftersom att mascaran ändå rann av mig, också helt onödigt att borsta håret eftersom att jag av blåsten sedan ändå såg ut som ett nyvaket troll.
Nellie däremot låg gott och varmt skyddad från blåst, kyla och snö!

Vi tog en promenad till Kungsmässan, där gick vi i lite affärer och myste.
Köpte en ny body till Nellie, och ett "dreggel-skydd" till... Hon dregglar som den värsta! Michael sa igår "Hon har ju garanterat ingen vätskebrist i alla fall!" och mitt svar blev "Hon lär ju få!".
Skönt med "dreggel-skydden" som skyddar kläderna, så slipper vi byta fler gånger än vi redan gör under en dag. Men eftersom att "skyddet" blir blött som havet efter ett tag (och då kyler stackars Nell) får vi byta sådana ett par hundra gånger om dagen, känns det som.

Kommentarer
Postat av: carina

:) Jasmine dregglar också ner haklapparna jättefort och jag skulle också behöva många fler att byta med! Var köpte du era?

2011-03-09 @ 14:10:47
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Qarolinee

Hmm, ja - dreggel-sessor :)

Hade Nellie varit något lite äldre hade jag misstänkt tänder på gång...



Jag köper mina (eller rättare sagt; Nellies) på Lindex, där kostar de 50 kronor.

På BabyProffsen kan man köpa 4 för 100, så det tjänar man ju på...men jag har vägarna om Kungsmässan oftare än Innerstaden, därför har det blivit Lindex för min del.

2011-03-09 @ 14:20:24
URL: http://qarolinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0