Sjuklingar

Har varit dålig uppdatering här, på grund av lite allt möjligt.
Har varken haft tid eller ork om jag ska vara helt ärlig, lilla Nellie och jag har blivit sjuka. Fy fan! Inte roligt alls...förkylda så in i... Hemskt!

Och värst är det givetvis för lillan. Snorig som bara den, och kan ju inte snyta sig (den lyxen har jag) och nyser gör hon titt som tätt, det är i och för sig bra - för då sprutar det snor åt alla håll och kanter, så då kommer en del av det ut i alla fall.
Sedan har vi ju NäsFridan också, som vi använder med jämna mellanrum. Men det verkar som något blodkärl spruckit i Nellies näsa, snoret är blodblandat emellanåt, så jag vill inte använda sugen för mycket och för ofta.

Stackars liten har också svårt att komma till ro och somna, sedan vi gick upp imorse 09:30 har hon sovit sammalagt ungefär 20 minuter. Tio minuter i soffan, och tio minuter i selen hängandes på mig.
Nu har jag fått henne att somna i sängen...men jag hör att det klagas där inne - dags att återigen ta upp henne. Man blir låst av att hela tiden behöva bära eller ha henne sovandes på mig, men det är mysigt också såklart - lätt värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0