Nellie smakade första gången på majspuré.

Igår var Nellie och jag på föräldragrupp...den började ju egentligen förra fredagen, och jag hade verkligen sett fram emot det. Så mycket att jag räknade dagar tills det skulle dra igång...men vi har ju legat sjuka (förkylda, snuviga, hostiga och febriga) sedan i torsdags förra veckan - så den första fredagen missade vi.
Jag var rädd för att vi skulle missa gårdagen också, eftersom att vi ännu inte är fullt krya. Men jag ringde Bvc för att fråga, för jag vet att dem helst ser att man stannar hemma vid sjukdom, men eftersom att det är den tid det nu är och förkyldningar går åt höger och vänster plus att vi haft det såpass länge så var vi välkomna. Vilket gjorde mig glad!

Nellies tyckte det var väldigt spännande med bebisar i hennes egen ålder (eller kanske ska man säga storlek), hon pratade emellanåt och såg sig omkring med stora ögon - kul!
Informationen igår handlade om smakportioner, som man nu börjar med. Och igår satte vi igång - Nellie smakade första gången på majspuré.
Det var spännande tyckte hon, verkligen någonting nytt. Om det var äckligt eller gott fick jag ingen uppfattning om, hon tyckte nog det var mest roligt...hon åt det som en orm, med tungan, och det åkte ut och in i munnen ett flertal gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0