Ute dusch i "Clown Tunneln"

Jag behöver inte duscha idag - nej faktiskt inte. När jag kom hem efter promenaden från Kungsmässan var jag som en dränkt katt...allt var blött! Tur att jag var osminkad idag, annars hade jag nog skrämt livet ur Nell när jag skulle ta upp henne ur vagnen.
Som jag skrev i inlägget innan detta, trots att jag köpte ett paraply hjälpte det inte mig så mycket...jag var så rädd att det skulle regna in i Nellies koja så jag höll det över vagnen istället.

På vägen mellan hemmet och Kungsmässan finns en gångtunnel över vägen, den måste jag passera. Det droppar loss där, och skvätter av bilarna som kör ovanför.
Jag brukar stanna till inne i tunneln innan jag tar klivet ur...där står jag och räknar dropparna och sekunderna där emellan för att veta ungefär när jag kan gå och hur många sekunder jag har på mig innan nästa droppe kommer. Jag har börjat bli expert på att läsa av det faktiskt...
Men idag är en riktig skit dag och jag misslyckades såklart. Någon ansåg väl att jag inte var tillräckligt blöt - trots att jag var näst intill dränkt.
Innan jag går in i tunneln idag räknar jag och jag tror att "Nu kan jag gå, tar jag två stora snabba kliv så hinner jag", dropp dropp dropp tre snabba droppar rakt på näsan. Kul! Innan jag går ut ur tunneln räknar jag droppar och sekunder på andra sidan... Och jag hittade min chans - trodde jag...plask så kör en jävla bil över tunneln och tydligen rakt i någon jävla pöl ovanför - det var inte en droppe som träffade mig vill jag lova - det var en flod för helvete!

Nu är jag ren...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0