Sju koppar kaffe fattigare...men ett paraply rikare!

Idag har Nellie och jag varit på Kungsmässan - ovanligt? Nja...men vi gillar det! Idag blev det en extra lång sväng där, eftersom att när vi var på väg hem såg jag att det snöade som tusan - hade ingen lust att bege oss ut då.
Jag satte mig på ett Café och tog en efterlängtad kopp kaffe, det var därför jag ville hem - för att dricka kaffe, men snöovädret stoppade mig som sagt. 22 jävla kronor för en kopp kaffe, sinnessjukt! Men å andra sidan, just i den stunden hade jag nog kunnat betala vad som helst under hundralappen för en kopp!

Efter kaffet och ytterligare ett varv, fram och tillbaka och upp och ner, in i samma ffärer förbi samma tröja och samma skor tänkte jag göra ett nytt försök att ta oss hem - men då var vädret ännu värre ju - fy. Och när jag mötte alla som kom med sminket vid hakan och rufsigt blött hår bestämde jag mig för att stanna kvar och hoppas på att det skulle lugna ner sig snart, men det gjorde det ju inte.

När klockan närmade sig 16 tröttnade jag på att titta på den gråa koftan, de svarta stövlarna, den rosa bodyn och alla herr T-shirts.
Gick och köpte mig ett paraply - jag valde det dyraste jag kunde hitta...shit, 159 :- för ett paraply - det är många koppar kaffe det minsann - sju stycken faktiskt (jag använde miniräknaren för att räkna ut det!).
Men det var snyggt, och det är ju huvudsaken - leopardmönstrat of course!...att ha ett fult paraply är inte okej!

Dock var paraplyet på väg att gå sönder redan på hemvägen...hmm, jag kan ju inte det där med paraply-regler, men jag antar att man inte bör använda dem när det blåser halv storm.
Hur som helst, jag fick inte allt för mycket nytta av det ändå...jag höll det över vagnen mesta delen av vägen - kändes bättre att skydda Nellie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0