Nellie skötte sig utmärkt på Gekås!

Jag  blev förvånad över hur otroligt lätt det gick igår. Nellie skötte sig alldeles utmärkt under våran lilla resa till Ullared, Gekås.
På shoppingrundan i varuhuset var hon nog den snällaste av alla - min lilla goding! Hon låg så snällt i vagnen, sov en del och var i två perioder uppe och gick (i selen - haha). Selen är spännande - då är hon ju med och kan se sig omkring. Och det bästa tyckte hon nog var när jag stannade vid en och annan spegel för att säga hej till henne. Hon sitter ju vänd med ansiktet utåt, alltså ryggen mot mig, numera - det har hon gjort ett tag faktiskt - det har fungerat bäst - för som sagt; Då har hon möjligheten att se sig omkring och slippa stirra rakt in i min bröstkorg.

Det blev shoppat en del, och för en gång skull känner jag faktiskt att vi gjorde det bra. Vi köpte ingenting onödigt alls, bra jobbat av oss!
Som vanligt innan man går till kassan har man en liten klump i magen och undrar vad kalaset ska gå på...som mest när vi tidigare varit där har kvittot slutat på ca 1500 :-, igår slog vi rekordet och hamnade på 1600 :-.
Kläder till Michael, till mig och såklart en massa till Nellie. Passade också på att köpa på oss ett helt gäng med tvättservetter (våtservetter, till Nell) kanon!
Och lite små pyssel till hemmet och en massa billiga hygienartiklar som tvål, schampo balsam mm.

När man går där och plockar ner saker i vagnen tittar man sällan på prislapparna, man tar det man känner att man vill ha och behöver helt enkelt. Ja, alla utan jag antar jag... Jag är så otroligt snål när det handlar om saker till mig... Men däremot kan jag lätt välja ett flertal plagg oavsett pris till både Michael & Nellie. På något sätt känns det inte lika viktigt till mig själv, trots att jag är i lika stort behov som dem att få nya kläder. Men det är väl så - det är roligare att handla till andra, faktiskt.
Efter att jag plockat på mig lite kläder till mig själv tittar jag på prislapparna och börjar plocka bort saker. Hade tre tunikor, men tog bort en för att den var "dyr" med sitt pris på 79,90 :- haha, jag är bra roligt jag. Men till Michael & Nell kan jag oberört spendera tusenlappar om jag hade kunnat...

Nu ska jag passa på att lyxa till det - jag har förhoppningsvis en liten stund då jag hinner sminka mig - de stunder får man ta vara på. Nellie sover, och när hon vaknar hoppas jag att jag hunnit bli klar - då blir det promenad till Kvantum för att handla massa tråkiga nödvändigheter som mjölk, blöjor mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0