Jag är inte den perfekta flickvännen

På något sätt ser det ut som att jag hinner med allt idag också faktiskt. Men än så länge ska jag kanske inte säga för mycket...det är fortfarande en stund kvar tills Michael kommer hem, och en del av sakerna måste som sagt var göras och bli klara precis när han kommer innanför dörren.
Och vem vet om Nellie tillåter detta? Vi får vänta och se, och hoppas på det bästa. Men skulle hon strejka så löser det sig också, på ett eller annat sätt såklart.

Det enda jag inte hunnit med idag är mig själv kan man väl säga. Känns tråkigt...för alla pojkvänner önskar väl att få komma hem från jobbet på alla hjärtans dag till en fräsch, uppklädd och sminkad flickvän?! Jag går osminkad, i kläder som stinker barnkräk och ser i håret ut som att jag precis har gått upp ur sängen.
Kanske hinner jag byta kläder snabbt, och i bästa fall spruta på mig lite parfym och göra om håruppsättningen? Ja - det får duga.
Jag kan tyvärr inte uppnå kraven på den perfekta flickvännen, men det känns skönt att Michael aldrig skulle kräva det. Han vet att jag har haft annat att göra idag än att sminka mig och måla naglarna; Jag har haft fullt upp med våran underbara dotter och samtidigt stressat med att förbereda en trerätters när han kommer hem ifrån jobbet. Jag tror att det räcker...

Fräscha till mig, ta en dusch, klä mig snyggt och sminka mig kan jag göra en annan dag...eller, kanske redan ikväll när Nellie somnat?! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0