Haft en lugn dag, och här är ganska fint nu!

Eftersom att jag det senaste inte mått riktigt hundra, känt mig stressad, lovade jag igår Michael att jag skulle ta det lugnt idag. Det har jag gjort hittills - och det känns skönt.
Stressen skapar jag själv, så jag skyller inte på någon annan. Det är jag själv som sätter upp för höga krav om att jag bör hinna med på tok för mycket om dagarna - omänskligt mycket, och jag ska försöka ändra det beteendet.

Dock finns det ju saker som verkligen måste göras, och som man egentligen inte behöver stressa upp sig så mycket för att göra, sådana små saker har jag gjort idag.
Disken måste tas hand om, så är det bara. Men det är ju bara att sätta på maskinen så sköter den sig själv, sedan går det snabbt och smidigt att tömma och packa in det som inte fick plats.
Tvätta bör man, vi behöver alla rena kläder - och speciellt Nellie som kräks ner en hel hög med kläder (för både henne och mig) varje dag. Den maskinen sköter sig också på egen hand, den ska bara packas och doseras med medel så kan jag släppa det sedan...tvätten går snabbt att hänga - och jag behöver inte stå och blåsa den torr.

Nu när solen har börjat titta fram ser man allt damm så tydligt...fy, jag vågar inte ens gissa på när vi storstädade senast - det hinns liksom inte med längre...och den tiden vi får över (exempelvis när Michael är ledig) så vill man ju göra annat tillsammans än att städa.
Hur som helst - man får ta lite varje dag helt enkelt...jag torkade av fönsterbrädorna idag, för det var hemskt hur dem såg ut. Skulle kunnat bli en matta av allt damm, man skulle nästan kunnat tro att jag hade gråa luddiga dukar i fönstrerna.

Jag har pysslat och gjort lite fint också, köpt nya blommor. Nu ser här hemtrevligt ut, lite vårigt faktiskt!



Köpte två färgglada blommor som piggar upp köksfönstret. Färg är fint!




Och i vardagsrummet lyser numera gröna växter upp fönstret. Finfint!

Nu väntar jag på att Nellie ska vakna, hon sover fortfarande i vagnen nere i hallen. Mattiden skulle varit klockan 12, men tydligen är hon mer trött än hungrig.
Sedan ska vi mysa och busa lite...och kanske vila om vi hinner det och hon känner för att vila en stund till.
Min kära mamma, Nellies bästa mormor, hämtar oss sedan kl 15:00 för att ta med oss hem och bjuda på middag. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0