Alla Hjärtans Dag - middag

Efter stressen med all mat igår var jag så hungrig när Michael kom hem från jobbet, så jag hann tyvärr inte ta något kort på allt gott vi åt. Jag lånar bilderna från Tasteline istället, där jag hittade recepten.

Förrätt;

Toast Skagen

Varmrätt;

Fårostgratinerad fläskfilé
Till det serverades sourcream & onion klyftpotatisar - hemskt goda.
Och en väldigt smaskig sallad, som jag tvingade Michael att äta av.
(Vi äter vanligtvis på tok för lite kaninmat här hemma!)

Efterrätt;

Passionsfruktssorbet
Och sådana där chokladhjärtan gjorde jag enkelt hemma;
Smälte Marabou mjölkchoklad i mikron, hällde i påse och
spritsade ut små hjärtan på bakplåtspapper, stelnade sedan i kylen.
(Man kan givetvis använda billigare variant, som blockchoklad,
men det tycker jag är äckligt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0