Relativt billig shopping dag

Och hur har denna shoppingdag sett ut?

Jo, som jag tidigare skrev åkte vi till Ikea, för att köpa någonting men visste inte vad.
Vad fick vi egentligen köpt? Jag vet inte faktiskt. Vi köpte en ny palm, eftersom att den vi har här hemma har varit nära döden allt för många gånger och nu tröttnat på våra återupplivningsförsök. Köpte också en kaktus, eftersom att det blivit tomt här hemma då jag kastade en blomma som gav upp hoppet om liv igår. Och så vitt jag vet ska kaktusar vara svåra att ta livet av, så den passar nog bra här hos oss. Jag vattnar för sällan och Michael för ofta, ingen bra kombination. När jag låter bli att vattna (eller glömmer/struntar i det) skäller Michael på mig och vattnar ofta under en period (och mycket) och jag får gå och hälla av illaluktande vatten som står i alla krukor.

Ikeas övervåning hoppade vi över idag, vi höll oss på nedre plan. Och det var väl lika bra det, för det dyrare tingen finns ju där uppe, så risken hade ju varit att vi kom hem med både spjälsäng och skötbord...och jag tror att vi ska lugna oss ett litet tag till för att se om vi eventuellt kan få tag på det begagnat och snyggt istället.

Efter Ikea-turen åkte vi hem till Michaels syster och fikade och umgicks en liten stund. Mycket trevligt, som alltid såklart!

Sedan fortsatte shoppingrundan till Baby Proffsen där vi tittade på vagn och hittade en relativt billig riktigt snygg som vi båda blev störtförälskade i. Vi får väl se vad vi bestämmer oss för.
Sedan en tur på Kungsmässan - men där tittade vi faktiskt bara. Visst såg vi massor massor som vi ville ha och köpa, till Michael och till bebis. Men vi höll oss coola och gick därifrån nöjda med en titt.

Summa av vår shopping dag: 104 (tror jag att det blev) kronor gick det på totalt, på Ikea alltså (som var det enda stället vi lämnade med påsar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0