Oj, vilket schema jag satt upp framför mig!

Har varit iväg med mamma hela dagen, och det har jag ju aldrig någonting emot. Mysigt som alltid att umgås med henne, och det händer ju inte allt för ofta att vi är bara hon och jag, så man får ta till vara på de stunder vi får - för de lär väl bli färre om ett tag när jag har en liten snutt att bära med mig överallt.

Nu har Michael åkt iväg för att jobba, han slutar 20:00 ikväll så det är inte jätte många timmar. Lagom arbetspass en fredag kväll kan man väl tycka.
Och när han kommer hem blir det en kväll framför tv:n som gäller - titta på matchen mellan Timrå - Frölunda och hoppas på vinst för rätt lag (Frölunda).

Själv ska jag ta hand om allt som behöver göras här hemma; disken, tvätten, damma, dammsuga och tvätta golven. Det är ju så otroligt härligt när allt sådant är klart och man kan koppla av och bara njuta av att det är rent och fint runt omkring!
Just det ja - jag ska baka också...jag får fikasällskap lite senare av mamma & Kent och dem tar för givet att jag har bakat till dess för att visa att den nya ugnen är bättre än den gamla - så det måste ju bevisas! Hoppas jag har alltjag behöver hemma bara, för i detta schizofrena vädret (regn varannan minut därefter sol och sedan höststorm) har jag ingen större lust att promenera till Ica.

Lillebror ska på barnkalas ikväll, på Djungelrummet på Freeport så då ska jag passa på att umgås mer med mammsi. Mamma, Kent & jag ska kika omkring i affärer under tiden, får väl se om man hittar någonting spännande - men jag är ju så duktig på att hålla i pengarna så som vanligt köper jag väl ingenting. Och efter den lilla shoppingrundan vi planerat ska de som sagt var komma hit och fika, för att smaka nybakat från ny ugn, och titta på den nya fina vagnen.

Nu måste jag sätta fart här om jag ska hinna med allt jag har nämnt att jag ska göra. Blir hämtad om ungefär två timmar, och på den tiden är det mycket som ska hinnas med - men det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0