"Köp nu precis vad du vill!" Ja, jag fick!

I fredags var vi ute på en riktig shoppingrunda, Michael och jag. Och som vanligt ger jag mig själv beröm därefter. Jag gnällde över att jag inte hade någonting att ha på mig, helgkläder alltså...jag har garderoben fullproppad med "vardags kläder" som fortfarande passar (eller som jag kan tränga mig i) men vill jag vara lite extra snyggt klädd en helg har jag numera bara två plagg som fungerar - och de två plaggen har jag använt de senaste två helgerna - så jag fick en lätt depression när jag fick veta att vi skulle ha folk hemma i fredags och jag skulle behöva ha samma kläder om och om igen.

Michael lät mig gå lös i affärerna kan man väl säga. Världens bästa pojkvän säger, efter att jag inte hittat någonting efter flera timmars letande (för att jag är för snål), "Köp nu precis vad du vill!" och världens bästa flickvän väljer till slut, efter många om och men, ett par vita typ jeans leggings och en svart tunika skjorta (båda plagg kommer fungera även efter graviditeten) - och där var jag nöjd, trots att jag fått tillåtelse att shoppa precis vad jag ville... Och vad gick då detta shoppingkalas på? Jo, eftersom att jag väljer kläder från REA-hyllan betalade jag, glad och nöjd, 200 kr, och lämnar butiken med ett leende.
Jag har det bra jag, och Michael har det väldigt bra han också med tanken på att vilken tjej som helst i vanliga fall hade gått fullständigt loss i en affär och hon fått uppmaningen "Köp precis vad du vill ha".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0