Ett inlägg som får mig hängd! (ang. SD)

Ja, rubriken jag valde talar ju för allt. Detta inlägg kommer garanterat framkalla starka känslor och läsare kommer vilja hänga mig - men jag har rätt att dela med mig av min åsikt, precis som alla andra.
Skriverierna är i full gång och folks upprördhet framkommer överallt... Status uppdateringarna på Facebook handlar idag om valet och resultatet därefter, och folk verkar minst sagt upprörda över att Sverige Demokraterna hamnade där dem hamnade.
Vänner på Facebook antyder också tydligt att dem faktiskt är redo att säga upp kontakten med folk som erkänner att dem lagt sin röst på SD; Jag erkänner härmed att jag är en av de som röstade fram SD! Take it or leave it!
Skulle du säga upp kontakten med en vän som gillar svart mer än rosa, eller som tycker att Leonardo Di Caprio är snyggare än Brad Pitt? Och kom inte och säg att det inte är samma sak - för en åsikt är en åsikt och alla har rätt till ett eget tyckande! Det gör väl inte mig till en sämre person egentligen?
Mina vänner känner mig, och jag har inte gjort någon förändring i min personlighet på grund av min röst...så varför skulle ni plötsligt nu backa och säga hejdå?

Har Mona Sahlin avgått än, eller när har hon tänkt att göra det? Kan ju bli spännande att se det också faktiskt, eftersom att hon gick ut med det "hotet".
Är det inte vuxna människor vi pratar om, vuxna människor som sitter i olika partier och vuxna människor som röstar? Det verkar minsann inte så - omoget beteende av så många har visat sig i detta val!
Sahlins uttal om en eventuell avhoppning jämför jag med en sexåring som inte vill leka med sin kompis för att hon inbte får ha den dockan hon vill ha. Jag menar - för fan, det är ju bara tragiskt allting!

Kanske bör man höja åldern som ger rösträtt i Sverige? Det verkar ju nästan som att mer än halva befolkningen är för för omogna för att rösta eftersom att resultatet startar krig.
Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi känna hatkänslor för någon på grund av personens röstläggning, men om du vill hata mig nu så varsågod - det talar ju bara för hur patetisk du är och att du uppenbarligen är för ung / omogen för att delta i en röstning - och med all sannolikhet för hjärtlös för att acceptera att alla har rätt till eget tyckande och att jag fortfarande är jag trots att min röst är lagd på SD!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SD är nassar.. å därmed du med!!

2010-09-20 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0