Stamgäster på förlossningen i Varberg

I söndags fick vi bege oss till förlossningen i Varberg igen. Ja, nu kan man minst sagt säga att vi inte kommer ha några svårigheter med att hitta dit när det väl är dags i alla fall!

Sammandragningarna startade här hemma igen, och under en period kom de väldigt tätt.
Jag ringde till förlossningen för att rådfråga och blev då tillsagd av barnmorskan jag pratade med att komma ner. Detta trots att jag sa att jag gärna stannar hemma tills det är outhärdligt, men med tanken på det senaste besöket (natten mellan torsdag och fredag) och komplikationerna (med livmodertapp och så) tyckte hon absolut att vi borde komma ner i alla fall.
Samma saker gjordes denna gång. CTG övervakning och därefter undersökning av läkare... Men det gick bättre denna gång, vi fick åka hem efter undersökningen.

Jag fick med mig Bricanyl hem, som jag ska ta när det startar igen nästa gång. Om inte Bricanylen då hjälper får vi återigen ta en roadtrip till Varberg, men nu hoppas hoppas hoppas jag att bebis vill lugna ner sig lite och stanna tiden ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0