Jag börjar få städabstinens!

Jag har nu fått hemskt stränga order från läkare att ta det lugnt och hålla mig så still som möjligt. Det är inte mycket jag får göra just nu och det känns hemskt tråkigt faktiskt. Jag blir nästan stressad av rastlösheten!

Michael jobbar idag, jobbat sedan 15:00 och slutar 20:00. I vanliga fall brukar jag de kvällar han jobbar se till att ta tag i hemmet ordentligt, städa och fixa och dona. Dammsuga, tvätta golv mm. Men jag "får" ju inte göra sådant nu, och eftersom att sammandragningar började kännas efter att jag bäddade sängen nu för en liten stund sedan är det kanske lika bra att jag sitter still här.
Tråkigt, men vad gör man väl inte för att söta skatten ska ha det bra och lugna ner sig?!

Men jag hoppas att denna period snart är över i alla fall, alltså att jag snart ska kunna leva normalt igen. Jag kan väl inte behöva sitta still i 7 veckor till? Det vore ju omänskligt!
Förhoppningsvis räcker dessa två veckor (som jag blivit tillsagd om till en början) att lugna ner allt...och sedan ska jag STÄDA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0