Tomt schema, försöker fylla upp det.

Michael har åkt iväg till jobbet för ett tag sedan, så Nell och jag är ensamma hemma idag. Hmm, undrar vad vi ska hitta på?
Vi har myst i soffan en stund. Men med nappflaskan i munnen somnade hon ganska gott efter en liten stund, tydligen är mysstunden slut nu.

Kanske borde jag då passa på, som vanligt när hon sover, att plocka undan och fixa här hemma. Förstår inte hur det kan behövas varje dag, men så är det...
I och för sig vet jag att jag borde göra som jag blivit tillsagd - passa på att sova när Nell sover - men det har jag liksom inte ro till eftersom att det finns så mycket annat man behöver ta tag i då - bland annat göra ett blogginlägg då och då.

Kanske borde jag ta mig tid att göra sådant jag inte hunnit på en månad. Typ måla naglarna och noppa ögonbrynen, fräscha till mig med smink och parfym - hade varit kul att en dag lukta annat än barnkräk och känna sig lite fin, sminka över de mörka påsarna under ögonen!

Inlägget låter kanske lite gnälligt, men det är inte menat så...för ska jag vara ärlig njuter jag varje sekund av min roll som mamma, att ha fullt upp, att mysa med lilla gosan och att lukta barnkräk är ju en del av det hela - ganska charmigt - haha.

Ska ta en sväng ut på balkongen om en stund för att känna efter hur kallt det är. Är de inte allt för isigt i luften blir det kanske en promenad när Nellie vaknar. Vi båda behöver frisk luft - och jag behöver röra på mig!
Och på tal om balkongen os isigt, skulle man ha tråkigt en dag kan jag meddela att det är fullt möjligt att åka skridskor på våran balkong - välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0