Guppig promenad ska det tydligen va!

Jag kunde för en gång skull koppla av och släppa hur hemmet såg ut...ja, det gjorde jag igår utan allt för mycket ångest. I vanliga fall ska här se städat och undanplockat ut, jag kan gå och plocka undan saker som kommer fram var tionde minut ungefär, men igår tog jag en paus.
Istället spenderade jag tiden på att fräscha till mig, sminka mig och så, sedan tog Nellie och jag en promenad ner till Kungsmässan.
Vägen ner till Kungsmässan var svår och guppig, på grund av all is, snö och den ojämna marken på gångbanorna. Jag tyckte synd om stackars Nellie som guppade i vagnen, men tydligen tyckte hon att det var skönt och sövande - för när vi kom till plan mark inne på Kungsmässan var hon inte alls lika nöjd.
Michael kom och mötte upp oss efter att han hade slutat jobbet, mysigt!
Blev ingen shoppingrunda direkt, bara nödvändigheter från Kvantum som handlades hem.

Shopping måste det däremot bli idag, imorgon eller på onsdag. Det är ju för sjutton julafton på fredag - och vi har inte köpt en enda julklapp.
Börjar bli lite lätt panikslagen!

Något besök fick vi inte på hela dagen igår, det var ju lite tråkigt...istället bestämde vi oss då för att åka och besöka folk - ja så fick det bli.
Vi tog en sväng hem till min kära bror, Milla & Jimmy. Blev kaffe och massa massa kakor - mums. Kakor försökte dem trycka ner i halsen på mig, sedan försöktes det med att jag skulle äta mat också - trots att jag hade ätit middag någon timma innan vi kom dit. Detta på grund av att Camilla övervakade mig när jag ställde mig på vågen, för andra gången efter graviditeten, och det var ett ganska skrämmande resultat tycker jag också faktiskt.
Efter fikat där tog vi vägen om hem till mamma & Kent. Vi åkte ju ändå förbi där på vägen hem, så vi tittade in och sa hej och tog en snabb kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0