Sömnlös natt, tidig morgon - Gäsp!

Vilken morgon, oj oj oj.
För det första är jag idag tröttare än tröttast, eftersom att jag inte sovit bra alls inatt. Total antal timmar sömn är lätträknade, ungefär 3,5. Gäsp!
Klockan ringde 06:45 imorse, dags att gå upp för att ta emot smågrabbarna som skulle komma. Eftersom dagis är stängt skulle jag passa brorsonen idag, och lillebror har blivit sjuk (förkyld och feber) så jag sa till mamma att han kunde vara här, så behövde inte hon vara hemma ifrån jobbet.

Tyvärr blev lilla Jimmy sjuk, alldeles precis när han kom fram hit kan man väl säga. Hade det varit en mildare "sjukdom" hade jag givetvis tagit honom ändå, jag har ju lillebror för att han är sjuk.
Men skillnaden mellan maginfluensa och förkyldning är ganska stor, och jag vågar inte riskera någonting alls eftersom att det värsta jag vet är att kräkas.

Så, nu är det bara lillebror och jag här. Och vi sitter och tittar på "Scooby Doo´s kusliga historier", tror jag den hette. Spännande med spöken och monster såhär på morgonkvisten...

Stackars Michael är också superförkyld och var inte alls allt för bra igår kväll. Han sover fortfarande, vi smyger omkring för att låta honom sova så länge han kan.
Han har massage tid idag, 14:30, får väl se hur han känner inför det när han vaknar. Om han är sämre idag får vi väl verkligen hoppas att det går att snällt be dem skjuta fram tiden, i vanliga fall står det att man blir debiterad 100% vid ändringar samma dag...men det låter ju lite konstigt, avbokning kan jag förstå - men ändring? Att man blir sjuk kan man ju inte hjälpa, och det kan ju faktiskt komma från ena dagen till den andra. Jaja, vi får väl se hur det går med det hela sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0