Underbara unge där inne!

Nu har jag precis kommit hem från Mvc. Idag tyckte jag att det var ett givande besök, vilket jag i vanliga fall inte brukar tycka. Kanske beror det på att vi träffade en annan barnmorska idag?! Våran barnmorska har semester, så vi hade en extratid inbokad hos en annan, mest för att dem ville kolla så allt var bra och det inte skulle dröja så mellan besöken.
Vi har inte riktigt känt oss fullt nöjda med den barnmorska vi har, men jag har efter varje besök tänkt att "Jag får ge henne ett besök till, det blir kanske bättre" och nu känner jag att det gått ganska lång tid, och inte är så mycket kvar - så nu orkar jag inte krångla med att byta.

Idag pratade vi en del om bland annat de föräldrarträffar vi fått inbjudan till, lät intressant och givande - så dem måste vi försöka gå på tycker jag.
Pratade om amning och annat bra att veta också...fick en broschyr jag ska läsa under dagen.

Jag tog också upp min bestående rädsla för att jag inte går upp i vikt, hon blev lite orolig och vi vägde mig igen - och jag hade gått upp 3 hekto, illa!
Jag fick order om att äta glass varje dag, det ska tydligen vara det sämsta att äta om man vill gå ner i vikt, så det måste ju vara det bästa för att gå upp i vikt, eftersom att det innehåller både fett och massa socker. Så nu har jag tillåtelse att äta onyttigt och gott varje dag, inte alls dumt. Vilken lyx!

Jag har också köpt järntabletter idag, det är på tiden att börja med dem nu eftersom att tröttheten börjar komma smygandes tillbaka - förhoppningsvis blir det inte värre, kanske bättre.

Det bästa med besöket var när vi fick lyssna på skattens hjärtljud - ååh, underbara unge där inne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0