Tyck lite synd om mig, stackars sjukling

I förrgår började jag känna lite skav i halsen, trodde det skulle gå över och bara var tillfälligt kvällsont...men igår när jag vaknade var det faktiskt värre och jag kände fler förkylningssymtom.
Senare fram emot kvällen igår, när min käraste vän Linn var här på besök, blev jag bara sämre och sämre - mer hängig liksom. Slutade med att jag satt invirad i mitt täcke i soffan...trevligt sällskap? Nja, sådär...men det fick gå.

Jag har sovit gott inatt, men känner mig tyvärr snarare sämre än bättre idag. Inte roligt...men alla runt omkring mig har haft denna skit nu (förkylning och feber) så det är väl min tur nu helt enkelt.
I eftermiddag/ikväll skulle vi egentligen iväg på Familjegrupp-trätt, men jag känner faktiskt inte alls för att sitta där och snora och hosta och smitta ner andra blivande föräldrar. Vi får hoppa över denna gång helt enkelt och hoppas på bättre lycka till nästa träff.

Michael är i Varberg och besöker sin mamma. Jag önskade verkligen att jag kunde åkt med honom...för jag vill ju såklart också hälsa på svärmor och visa att jag bryr mig. Men jag vågade helt enkelt inte nu, och Michael höll med om att det vore en dålig ide om jag följde med...eftersom att hon troligtvis är mer mottaglig för att bli smittad och så just nu, dumt om hon skulle dra på sig en förkylning också. Nu får det räcka - och vi hoppas hon snart blir frisk och kry och får komma hem igen!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, krypa ner under mitt täcke i soffan och titta på en film...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0