Skogen tog slut, vi var plötsligt vilse.

Tack svärmor och svärfar för middagen, gott gott gott. Korvstroganoff - utan lök, eftersom att jag är "allergisk" mot lök. Jag är ju lite "allergisk/överkänslig" mot paprikan som var i, men den var skuren i sådana stora bitar så den var lätt att putta åt sidan.

När vi kom hem bestämde vi oss för att ta en promenad. Michael ville utforska skogen för att hitta svamp...det gick sådär kan jag väl säga. Svamp hittade vi, en och annan sort, flugsvampar fanns det gott om - och de smakade bra! Men några kantareller hittade vi inte, inte en enda faktiskt.
Kanske någon som vill dela med sig av något ställe i närheten / strax utanför Kungsbacka?

Vi gick en bra bit i alla fall, så trots att vi blev tomhänta på svamp så fick vi en härlig promenad. En timmas sådan, ungefär. Härligt!
Dock kände vi oss lite vilsna mot slutet, då skogen försvann och vi befann oss i ett bostadsområde vi inte visste existerade. Skogen ser ju likadan ut, och när man går omkring i syfte att leta svamp lägger man ju inte på minnet om man gått åt höger eller vänster eller 50 eller 10 000 meter...
Vi bestämde oss för att ta en annan skogsväg tillbaka och se om den kunde leda oss hem, men där stod en älg och tjurade och blängde på oss - så vi vände och tog bostadsområdes-promenaden hem istället.
Och vi hittade till slut!

Nu är kaffet klart och jag ska ta mig en kopp, eller det blir ett glas - känns lyxigare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0