Måndagar är inte alltid hemska

Igår hade vi en liten fika dag kan man väl säga.
Först kom Jesfin och hennes gullunge Theo hit och drack kaffe och umgicks en stund. Därefter åkte vi till Annika & Niklas och drack ytterligare en kopp kaffe. Kaffe, kaffe, kaffe och trevligt sällskap bestod dagen av, med andra ord.

Sedan följde vi med mamma & lillebror ut i skogen för att leta svamp, och vi hittade en och annan kantarell. Kanske inte så mycket som vi hade hoppats på, men vi var inte ute på jakt allt för länge - så vi kunde faktiskt inte kräva mer.
Men det räckte till att dela upp svamparna på två i alla fall, vi fick med oss lite hem och mamma & lillebror fick lite dem med. Alldeles lagom, med andra ord.

Jag uppfattas nog egentligen inte som någon skogs-människa, men jag tycker faktiskt om att gå omkring i skogen och exempelvis plocka svamp. På något sätt stänger man liksom av allt annat då, under den stunden existerar bara jag, skogen och letandet efter kantareller. Det går knappt att prata med mig när jag går omkring där med jaktinstikten...

Efter svampplockandet åkte vi hem till mamma och åt middag, vi hade ju inte förberett för någonting hemma och mamma frågade om vi ville äta med dem - så det passade ju suveränt.

Kvällen spenderades sedan hemma i soffan, där vi tittade på "Fångarna på fortet" följt av "Time out". Ja, som ni hör - en alldeles utmärkt lyckad dag och kväll! Måndagar kan med andra ord vara härliga ibland...men den känslan kanske vi känner av som är lediga, men dagarna blir vad man gör dem till - anser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0