Kaffe-abstinens!

Ja, vad har jag för mig?
Tvättar sängkläder, lyxigt med tvättmaskin i lägenheten. I och för sig är den mest till för kommande baby-kräk-kläder som kommer komma, men nu passar jag på att tvätta sängkläderna när den ändå står i badrummet. Så slipper jag sätta upp en tvättid enbart för det liksom.
Väntar på att disken i diskmaskinen ska torka lite, och svalna, så att jag kan plocka ur den.
Och jag hade tänkt att sminka mig, har börjat men inte blivit klar...jag gör allt i lite konstig ordning emellanåt, känns det som. Jag får många saker halvgjorda liksom, men men... Har tappat lusten för att sminka mig just nu, och tappat lusten för att sitta här - eller inte lusten, men orken.

Blev plötsligt fruktansvärt trött, ögonen går i kors och jag får kämpa för att hålla ögonlocken öppna.
Är väldigt sugen på att krype ner i soffan en stund, bläddra bland tv:kanalerna, men risken är då att jag somnar. Och jag vet inte, men tror inte att man bör sova för mycket heller - och kanske inte mitt på ljusa dagen.
I och för sig ser denna dag inte så ljus ut, grått och tråkigt ute - inte konstigt att man blir trött!

Jag tror att det är kaffe jag behöver, ja det kan nog vara så. Men har ingen mjölk hemma, så jag får vänta med kaffet tills Michael kommer hem - och då märker jag om han kommit ihåg att köpa med sig mjölk eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0