Haft fullt upp hela dagen, nu är det ensamt

Idag kom mamma & Kent och hämtade mig & Jonathan, strax innan tolv - samtidigt som Michael begav sig till jobbet.
Vi hade som plan att antingen (beroende på vädret) åka till Universeum eller Fun City...vädret såg inte lovande ut, så vi valde Universeum. Men vi märkte ganska snart, ungefär när vi kom in till Göteborg, att Fun City faktiskt hade fungerat perfekt idag. Men vi orkade inte ändra på planerna då.

Efter ett par timmar på Universeum åkte vi hem till mamma & Kent, där fikade vi - lite för mycket faktiskt.
Först smörgåsar och kaffe, direkt efter bullar och kakor, sedan kom glassen fram - blev proppmätt. Och vi alla undrade hur vi egentligen tänkte, eftersom att vi strax därpå skulle börja med middagen.
Men vi fick i oss middagen också, efter en timmas mag-vila. Idag bjöds där på kotletter, pommes, bearnaisesås och sallad - gott gotti gott gott. Skönt att slippa laga mat hemma, och speciellt när jag är ensam hemma.

Nu kom jag hem för en alldeles liten stund sedan, efter en hel dag med mamma och familj. Myspys!
Vi var på Maxi och handlade också, nu innan dem körde hem mig. Vi gick där i lite mer än en timma, haha - illa. Gick omkring och bara snurrade mest, men skönt att slippa stressa.
Så nu har jag fyllt upp kyl och frys lite, blev ingen storhandling - men det som var slut finns åter på plats i alla fall.

Michael jobbar natt inatt...känns jobbigt redan. Tragiskt! Det är verkligen sjukt jobbigt att vara ensam hemma, och att inte få somna och vakna bredvid honom. Men nu är det inte många veckor kvar - jag får stå ut helt enkelt.

Jag har köpt en present till Michael idag också faktiskt, ingen aning om han vill ha den - men det tror jag...och om inte han vill ha den så vill jag - kanon bra att göra så ju.
Ikväll, när jag inte längre vet vad jag ska göra och inte kan somna för att jag är ensam, ska jag baka. Så kan vi äta god nybakad frukost imorgon bestående av pepparkakssockerkaka och varsin cola - låter väl som en fin måndags-frukost?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0