Borde uppdaterat igår, men orkade inte

Igår orkade jag verkligen inte skriva, jag hade ingen lust alls. Och kände mig ganska slut mentalt.

Dagen började med att jag åkte och jobbade, i samma sväng som Michael åkte till jobbet. Jag får väl tillägga att jag inte har lika långa arbetspass som honom, så jag har ingenting att klaga över.
Mamma jobbade ett par timmar igår också (på samma ställe) så efter jobbet åkte jag med henne med till storebror och familj för att hämta lillebror som hade varit där en stund. Tog där en snabb kopp kaffe på den nybyggda altanen som var jätte fin! Storebror är minsann en händig man han, så duktig så.
Sedan åkte vi hem till mamma och fikade en snabbis, innan mamma & Kent skulle iväg till ett par vänner.

Planerat var det att även Jonathan skulle åka med mamma & Kent, men han ville verkligen inte - och eftersom att Michael jobbade till 22 igår kväll och jag var ensam utan planer erbjöd jag lillebror att följa med mig hem istället - och det ville han så gärna.

Pappa & Kicki (pappas särbo) kom och hälsade på mig när vi hade kommit hem, det betydde mycket - var ett tag sedan. Med sig hade dem kinamat - mums mums mums.
Jobbigt att det är mycket prat, såklart, om farmor och allt runtomkring - jag bryter ihop bara jag tänker på det...men man måste ju prata om det, det är väl nyttigt antar jag.

Mamma & Kent kom någon gång strax efter 23-tiden om jag inte minns helt fel, för att hämta lillebror. Vi fastnade vid kökbordet ett par timmar, med kaffe - och grabbarna (Kent & Michael) tog sig en jäger och öl.
Klockan blev 01:30 innan dem åkte, och då hade trötta lillebror somnat i soffan. Mamma försökte väcka honom för att få med sig honom hem, men det var omöjligt. Istället fick han sova kvar här hos mig & Michael, och han verkar ha sovit gott på soffan hela natten.
Och han bjöd på lite sovmorgon imorse, han kom inte in och väckte mig förrän 09:40 - det var skönt!

Kommentarer
Postat av: Melinda

haha. visst är det härligt att jobba med sin mamma ? :P helst nu när man kan sitta och ta det lite lugnt när man känner att det börjar bli lite mkt, och kära mor låter en sitta en stund :D

2010-08-01 @ 22:05:42
URL: http://melindasalomonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0