Är ölen nyttigare när den är alkoholfri?

Michael jobbar till 09:30 imorgon bitti...jag tycker inte alls om hans nattpass, men det vet ju alla vid det här laget. Men någon måste ju jobba, och han är så duktig som gör det. Och det är inte många jobbpass kvar för honom nu, sedan är han ledig ett litet tag innan hans skola drar igång igen.
Och då får jag somna och vakna bredvid honom alltid igen - längtar!

Jag har funderat på hur jag ska fördriva dagen och få tiden att gå fortare, och jag tror att jag har kommit på några förslag om ingenting roligare dyker upp.
Förslag nummer 1: Jag har på tok för mycket kläder, ändå gnäller jag att jag inte har några alls. Men jag har liksom sparat massa kläder som jag "kanske kan ha någon dag", men dem förblir oanvända. Det är ingen ordning alls i garderoberna, och nu börjar jag behöva plats för bebiskläder. Dessutom har jag inte ens packat upp alla kläder sedan vi flyttade in här (ett år sedan), jag har fortfarande två svarta sopsäckar som står ouppackade med kläder - illa det här, plus den kaosliknande garderoben där jag har kläder från golv till tak i stort sätt för att hyllorna och lådorna inte räckt till.
Förslag nummer 2: Häromdagen köpte jag en ny bok, Nikki Sixx (från Mötley Crüe) självbiografi; The Heroin Diaries. Jag började läsa den igår kväll och fastnade direkt, var svårt att lägga ifrån sig den för att sova. Kan bli ett riktigt bra tidsfördriv, spännande.

Och kvällen ska jag spendera i badkaret en stund, med en kall go öl som jag köpte mig på kvantum i samband med glassen. Undrar om glass och öl är en bra kombination för att gå upp i vikt? Eller är ölen nyttigare när den är alkoholfri?

Kommentarer
Postat av: Michael B

Tror förslag nr.1 är det mest nyttiga :D

2010-08-03 @ 17:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0